Example: dental hygienist

GARIS PANDUAN PEMBAYARAN DI BAWAH AP96 …

UNIT PENGURUSAN DANA JANM CAWANGAN SIBU GARIS PANDUAN PEMBAYARAN DI BAWAH AP96 1. tatacara Permohonan PTJ perlu mendapatkan kelulusan JANM Cawangan Sibu sebelum menyediakan baucar bayaran AP96(a). Permohonan kepada JANM Cawangan Sibu hendaklah dibuat dengan menggunakan Borang Permohonan PEMBAYARAN Di BAWAH AP96(a) seperti di Lampiran A bagi memastikan setiap permohonan yang dikemukakan mengandungi maklumat-maklumat seperti berikut: a. Tujuan bayaran; b. Bila bayaran akan dibuat; c. Kelulusan Ketua Jabatan; d. Senarai nama penerima bayaran; dan e. Anggaran bayaran kepada setiap penerima. PTJ hendaklah menamakan pegawai-pegawai yang diberi kuasa untuk menunaikan dan mengesahkan bayaran tunai dengan menggunakan Borang AK52. Dokumen-dokumen berikut hendaklah dikemukakan kepada Unit Pengurusan Dana, JANM Cawangan Sibu selewat-lewatnya 21 hari sebelum tarikh wang tunai ingin diagih-agihkan / program berlangsung: a.

UNIT PENGURUSAN DANA JANM CAWANGAN SIBU GARIS PANDUAN PEMBAYARAN DI BAWAH AP96 1. Tatacara Permohonan 1.1 PTJ perlu mendapatkan kelulusan JANM Cawangan Sibu sebelum

Tags:

  Tatacara, Di bawah, Bawah

Information

Domain:

Source:

Link to this page:

Please notify us if you found a problem with this document:

Other abuse

Transcription of GARIS PANDUAN PEMBAYARAN DI BAWAH AP96 …

1 UNIT PENGURUSAN DANA JANM CAWANGAN SIBU GARIS PANDUAN PEMBAYARAN DI BAWAH AP96 1. tatacara Permohonan PTJ perlu mendapatkan kelulusan JANM Cawangan Sibu sebelum menyediakan baucar bayaran AP96(a). Permohonan kepada JANM Cawangan Sibu hendaklah dibuat dengan menggunakan Borang Permohonan PEMBAYARAN Di BAWAH AP96(a) seperti di Lampiran A bagi memastikan setiap permohonan yang dikemukakan mengandungi maklumat-maklumat seperti berikut: a. Tujuan bayaran; b. Bila bayaran akan dibuat; c. Kelulusan Ketua Jabatan; d. Senarai nama penerima bayaran; dan e. Anggaran bayaran kepada setiap penerima. PTJ hendaklah menamakan pegawai-pegawai yang diberi kuasa untuk menunaikan dan mengesahkan bayaran tunai dengan menggunakan Borang AK52. Dokumen-dokumen berikut hendaklah dikemukakan kepada Unit Pengurusan Dana, JANM Cawangan Sibu selewat-lewatnya 21 hari sebelum tarikh wang tunai ingin diagih-agihkan / program berlangsung: a.

2 Borang Permohonan PEMBAYARAN Di BAWAH AP96(a); b. Tiga (3) salinan Borang AK52, c. Tiga (3) salinan kad pengenalan pegawai-pegawai yang dibenarkan mengeluarkan tunai di kaunter bank; d. Senarai nama penerima wang (seperti di Lampiran B); e. Surat sokongan daripada Ibu Pejabat / Kementerian PTJ; dan f. Surat kelulusan kadar daripada Pegawai Pengawal / pegawai yang diberi kuasa / Perbendaharaan Malaysia. 2. Penyediaan Baucar AP96(a) Selepas permohonan diluluskan, PTJ perlu menyediakan baucar bayaran. Bayaran hendaklah dibuat melalui EFT atas nama Ketua Jabatan atau Pegawai yang diberi kuasa. PTJ perlu memastikan nombor rujukan dan tarikh surat kelulusan JANM Cawangan Sibu dicatatkan dalam ruangan catatan senarai semak di baucar bayaran. UNIT PENGURUSAN DANA JANM CAWANGAN SIBU PTJ perlu memastikan baucar AP96(a) tersebut diperaku II selewat-lewatnya lima (5) hari sebelum tarikh PEMBAYARAN tunai.

3 Penyata Penerimaan Wang hendaklah dijadikan sebagai dokumen sokongan untuk baucar bayaran dan disimpan di PTJ. 3. Pengendalian Wang PTJ hendaklah menunaikan wang tersebut dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh EFT. PTJ perlu memastikan notis eMaklum yang dikeluarkan oleh JANM Cawangan Sibu disahkan oleh pegawai yang diberi kuasa seperti dalam Kuasa Tetap (Borang AK52) bagi urusan mengambil tunai di kaunter bank. Proses penerimaan wang hendaklah mematuhi AP136 iaitu berkaitan pengangkutan wang tunai dan AP137 iaitu berkaitan tanggungjawab bagi wang tunai dalam perjalanan. PTJ perlu memastikan wang tunai disimpan dengan selamat seperti yang digariskan dalam AP126 dan lain-lain peraturan yang berkaitan. 4. Pengagihan Wang PTJ perlu memastikan wang tunai diagihkan kepada penerima bayaran dalam tempoh 21 hari dari tarikh EFT.

4 Pengagihan wang kepada penerima hendaklah dibuat oleh pegawai yang diberi kuasa. Individu/wakil yang menerima wang tunai hendaklah menandatangani / menurunkan cap jari di Penyata Penerimaan Wang dengan disaksikan oleh seorang pegawai lain. Wang yang tidak dapat diagihkan dalam tempoh 21 hari dari tarikh EFT hendaklah dimasukkan semula ke dalam bank dengan segera. Penyata Penerimaan Wang yang menunjukkan baki yang tidak dapat diagihkan kepada penerima hendaklah dijadikan sebagai dokumen sokongan kepada Penyata Pemungut dan disimpan di PTJ. 5. Penyata Penerimaan Wang PTJ hendaklah mengemukakan Penyata Penerimaan Wang kepada Unit Pengurusan Dana, JANM Cawangan Sibu dalam tempoh 21 hari dari tarikh wang tunai dijadualkan untuk diagih-agihkan / program berlangsung. UNIT PENGURUSAN DANA JANM CAWANGAN SIBU Lampiran A PERMOHONAN BAYARAN DI BAWAH AP96 (a) Nama Jabatan : Kod Jabatan / Kod PTJ : Maklumat Perhubungan : Nama Pegawai : No.

5 Tel Pejabat : No. Faks : Emel Jabatan ini memohon untuk mengeluarkan wang tunai untuk dibahagi-bahagikan selaras dengan Arahan Perbendaharaan 96 bagi tujuan berikut : Tujuan Bayaran : Tarikh PEMBAYARAN Tunai : Jumlah Tunai Diperlukan : Bilangan Penerima : Senarai penerima bayaran adalah seperti Penyata Penerimaan Wang di Lampiran C. Saya mengesahkan maklumat di dalam borang permohonan ini adalah benar. Saya juga telah memahami dan akan mematuhi peraturan yang ditetapkan dalam AP96, AP126, AP136 dan AP137 serta lain-lain peraturan Kerajaan yang masih berkuatkuasa. Saya yang menurut perintah, (Tandatangan dan cap rasmi Ketua Jabatan) Tarikh : KELULUSAN PEJABAT PERAKAUNAN Permohonan PEMBAYARAN di BAWAH AP96(a) seperti yang dikemukakan PTJ adalah diluluskan / ditolak. No. Rujukan : (Tandatangan dan cap rasmi Ketua Jabatan) Tarikh : UNIT PENGURUSAN DANA JANM CAWANGAN SIBU Lampiran B PENYATA PENERIMAAN WANG TUNAI Nama Jabatan : Kod Jabatan / Kod PTJ : No.

6 Rujukan Surat Kelulusan JANM : Bil. Nama Penerima No. Kad Pengenalan Amaun (RM) Tandatangan / Cap Jari Anggaran Amaun Yang Akan Diagihkan Tolak : Amaun Yang Telah Diagihkan Baki Yang Tidak Dapat Diagihkan No. Penyata Pemungut : _____ Disahkan oleh pegawai yang diberi kuasa oleh Ketua Jabatan untuk mengagihkan wang tunai Tandatangan dan cap rasmi Jabatan Tarikh : PEMBAYARAN dan penerimaan wang tunai disaksikan oleh : (Tandatangan dan cap rasmi Jabatan) Tarikh : UNIT PENGURUSAN DANA JANM CAWANGAN SIBU Lampiran C CARTA ALIR PROSES KERJA PEMBAYARAN DI BAWAH AP96 (a) Carta Alir Tindakan Mula Permohonan daripada PTJ PTJ menyediakan Baucar Lulus Baucar di JANM PTJ cetak e-Maklum dan keluarkan wang di Bank PTJ agihkan wang tunai kepada penerima PTJ kemukakan Penyata Penerimaan Wang kepada JANM Tamat KUIRI Borang permohonan dan AK52 Senarai penerima bayaran Surat sokongan ibu pejabat Kelulusan Perbendaharaan (jika berkaitan) Dikemukakan 21 hari sebelum program Pilih AP96(a) Nyatakan nombor surat rujukan dan tarikh kelulusan JANM dalam senarai semak.

7 Cara bayaran = EFT Menggunakan akaun transit Wang perlu diagihkan kepada penerima dalam tempoh 21 hari dari tarikh EFT. Penyata penerimaan wang perlu dikemukakan kepada JANM dalam tempoh 21 hari dari tarikh wang dijadualkan untuk diagih-agihkan / program berlangsung. LULUS TIDAK LULUS KELULUSAN?


Related search queries