Example: air traffic controller

INSTITUT KESELAMATAN DAN KESIHATAN …

INSTITUT KESELAMATAN DAN KESIHATAN PEKERJAAN NEGARA Kriteria Perlantikan Tenaga Pengajar Program Kompetensi niosh No. Dokumen No. Pindaan Tarikh Muka Surat niosh -P75 AXX-T 00 1 / 6 KRITERIA PERLANTIKAN TENAGA PENGAJAR PROGRAM KOMPETENSI niosh niosh MALAYSIA LAMPIRAN 1: Kriteria Perlantikan Tenaga Pengajar Program Kompetensi niosh Disenaraikan adalah kriteria-kriteria asas dan khusus yang perlu dipatuhi oleh calon Tenaga Pengajar niosh . A. KRITERIA ASAS (WAJIB): 1. menghadiri sepenuhnya sekurang-kurangnya kursus dan lulus penilaian Basic Train the Trainer (BTTT) anjuran niosh atau program setara di mana-mana pusat pengajar yang diiktiraf oleh Pembangunan Sumber Manusia Berhad (PSMB); DAN 2.

INSTITUT KESELAMATAN DAN KESIHATAN PEKERJAAN NEGARA Kriteria Perlantikan Tenaga Pengajar Program Kompetensi NIOSH No. …

Tags:

  Niosh

Information

Domain:

Source:

Link to this page:

Please notify us if you found a problem with this document:

Other abuse

Transcription of INSTITUT KESELAMATAN DAN KESIHATAN …

1 INSTITUT KESELAMATAN DAN KESIHATAN PEKERJAAN NEGARA Kriteria Perlantikan Tenaga Pengajar Program Kompetensi niosh No. Dokumen No. Pindaan Tarikh Muka Surat niosh -P75 AXX-T 00 1 / 6 KRITERIA PERLANTIKAN TENAGA PENGAJAR PROGRAM KOMPETENSI niosh niosh MALAYSIA LAMPIRAN 1: Kriteria Perlantikan Tenaga Pengajar Program Kompetensi niosh Disenaraikan adalah kriteria-kriteria asas dan khusus yang perlu dipatuhi oleh calon Tenaga Pengajar niosh . A. KRITERIA ASAS (WAJIB): 1. menghadiri sepenuhnya sekurang-kurangnya kursus dan lulus penilaian Basic Train the Trainer (BTTT) anjuran niosh atau program setara di mana-mana pusat pengajar yang diiktiraf oleh Pembangunan Sumber Manusia Berhad (PSMB); DAN 2.

2 Mempunyai pengalaman mengajar kursus OSH; DAN 3. boleh berkomunikasi dalam Bahasa Malaysia dan / atau Bahasa Inggeris dengan baik. B. KRITERIA KHUSUS: Bil Program Kriteria 1. Pegawai KESELAMATAN dan KESIHATAN (SHO) a. Mempunyai sekurang-kurangnya ijazah pertama dalam bidang berkaitan yang mendapat pengiktirafan MQA DAN mempunyai sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman bekerja dalam bidang OSH; ATAU b. Mempunyai sekurang-kurangnya diploma dalam bidang berkaitan yang mendapat pengiktirafan MQA DAN mempunyai sekurang-kurangnya 8 tahun pengalaman bekerja dalam bidang OSH; ATAU c. Mempunyai sekurang-kurangnya kelulusan dalam SPM DAN mempunyai sekurang-kurangnya 10 tahun pengalaman bekerja dalam bidang OSH; DAN d.

3 Telah menghadiri sepenuhnya kursus SHO atau program setara di niosh atau di mana-mana pusat pengajar yang diiktiraf oleh JKKP; ATAU e. Berdaftar dengan JKKP sebagai Orang Yang Kompeten (OYK) / Orang Yang Berkelayakan (OYB); ATAU f. Lulus sesi temuduga yang dikendalikan oleh Panel Temuduga Tenaga Pengajar niosh . 2. Penilaian Risiko Bahan Kimia Berbahaya Kepada KESIHATAN (CHRA) a. Mempunyai sekurang-kurangnya ijazah pertama dalam bidang perubatan / kejuruteraan / sains yang mendapat pengiktirafan MQA; DAN b. Telah menghadiri sepenuhnya kursus dan lulus peperiksaan CHRA atau program setara di mana-mana pusat penganjur yang diiktiraf oleh JKKP; DAN c. Berdaftar dengan JKKP sebagai OYK (Pengapit); DAN d.

4 Mempunyai pengalaman menjalankan penilaian risiko hazard kimia selama 3 tahun atau sekurang-kurangnya 8 kali; ATAU e. Mempunyai sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman dalam bidang OSH. INSTITUT KESELAMATAN DAN KESIHATAN PEKERJAAN NEGARA Kriteria Perlantikan Tenaga Pengajar Program Kompetensi niosh No. Dokumen No. Pindaan Tarikh Muka Surat niosh -P75 AXX-T 00 2 / 6 KRITERIA PERLANTIKAN TENAGA PENGAJAR PROGRAM KOMPETENSI niosh niosh MALAYSIA Bil Program Kriteria 3. Juruteknik Higien Industri 1 (IHT1) a. Mempunyai sekurang-kurangnya diploma dalam bidang perubatan / kejuruteraan / sains yang mendapat pengiktirafan MQA; DAN b. Telah menghadiri sepenuhnya kursus dan lulus peperiksaan IHT1 atau program setara di mana-mana pusat penganjur yang diiktiraf oleh JKKP; DAN c.

5 Berdaftar dengan JKKP sebagai OYK (Juruteknik Higien Industri I [Permonitoran Kimia]); DAN d. Mempunyai pengalaman menjalankan permonitoran pendedahan bahan kimia selama 3 tahun atau sekurang-kurangnya 8 kali; ATAU e. Mempunyai sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman dalam bidang OSH. 4. Juruteknik Higien Industri 2 (IHT2) a. Mempunyai sekurang-kurangnya diploma dalam bidang perubatan / kejuruteraan / sains yang mendapat pengiktirafan MQA; DAN b. Telah menghadiri sepenuhnya kursus dan lulus peperiksaan IHT2 atau program setara di mana-mana pusat penganjur yang diiktiraf oleh JKKP; DAN c. Berdaftar dengan JKKP sebagai OYK (Juruteknik Higien Industri II [Pemeriksaan dan pengujian kelengkapan kawalan kejuruteraan]); DAN d.

6 Mempunyai pengalaman menjalankan pemeriksaan dan pengujian kelengkapan kawalan kejuruteraan selama 3 tahun atau sekurang-kurangnya 8 kali; ATAU e. Mempunyai sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman dalam bidang OSH. 5. Permonitoran Pendedahan Bunyi Bising (MNE) a. Mempunyai sekurang-kurangnya diploma dalam bidang perubatan / kejuruteraan / sains yang mendapat pengiktirafan MQA; DAN b. Telah menghadiri sepenuhnya kursus dan lulus peperiksaan MNE atau program setara di mana-mana pusat penganjur yang diiktiraf oleh JKKP; DAN c. Berdaftar dengan JKKP sebagai OYK (Pendedahan Bising); DAN d. Mempunyai pengalaman menjalankan permonitoran pendedahan bunyi bising selama 3 tahun atau sekurang-kurangnya 8 kali; ATAU e.

7 Mempunyai sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman dalam bidang OSH. INSTITUT KESELAMATAN DAN KESIHATAN PEKERJAAN NEGARA Kriteria Perlantikan Tenaga Pengajar Program Kompetensi niosh No. Dokumen No. Pindaan Tarikh Muka Surat niosh -P75 AXX-T 00 3 / 6 KRITERIA PERLANTIKAN TENAGA PENGAJAR PROGRAM KOMPETENSI niosh niosh MALAYSIA Bil Program Kriteria 6. Penaksir Kualiti Udara Dalaman (IAQ for Assessor) a. Mempunyai sekurang-kurangnya diploma dalam bidang perubatan / kejuruteraan / sains yang mendapat pengiktirafan MQA; DAN b. Telah menghadiri sepenuhnya kursus dan lulus peperiksaan IAQ atau program setara di mana-mana pusat penganjur yang diiktiraf oleh JKKP; DAN c.

8 Berdaftar dengan JKKP sebagai OYK (Penaksir Kualiti Udara Dalaman); DAN d. Mempunyai pengalaman menjalankan penaksiran kualiti udara dalaman selama 3 tahun atau sekurang-kurangnya 8 kali; ATAU e. Mempunyai sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman dalam bidang OSH. 7. Doktor KESIHATAN Pekerjaan (OHD) a. Mempunyai sekurang-kurangnya ijazah pertama dalam bidang perubatan / bidang yang berkaitan yang mendapat pengiktirafan MQA DAN mempunyai sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman bekerja dalam bidang OSH yang berkaitan atau KESIHATAN Pekerjaan (OH) DAN b. Telah menghadiri sepenuhnya kursus dan lulus peperiksaan OHD atau program setara di mana-mana pusat penganjur yang diiktiraf oleh JKKP; ATAU c.

9 Berdaftar dengan JKKP sebagai OYK (Doktor KESIHATAN Pekerjaan / yang berkaitan); ATAU d. Calon yang telah dilantik sebagai Tenaga Pengajar program SHO anjuran niosh ; ATAU e. Lulus sesi temuduga yang dikendalikan oleh Panel Temuduga Tenaga Pengajar niosh . 8. Certified Medical Impairment Assessor (CMIA) a. Mempunyai sekurang-kurangnya ijazah pertama dalam bidang perubatan yang mendapat pengiktirafan MQA DAN mempunyai sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman bekerja dalam bidang KESIHATAN Pekerjaan (OH); DAN b. Telah menghadiri sepenuhnya kursus dan lulus peperiksaan CMIA anjuran niosh atau program setara di mana-mana pusat penganjur yang diiktiraf niosh ; ATAU c.

10 Berdaftar dengan JKKP sebagai OYK (Doktor KESIHATAN Pekerjaan / yang berkaitan); ATAU d. Calon yang telah dilantik sebagai Tenaga Pengajar program SHO anjuran niosh . ATAU e. Lulus sesi temuduga yang dikendalikan oleh Panel Temuduga Tenaga Pengajar niosh . INSTITUT KESELAMATAN DAN KESIHATAN PEKERJAAN NEGARA Kriteria Perlantikan Tenaga Pengajar Program Kompetensi niosh No. Dokumen No. Pindaan Tarikh Muka Surat niosh -P75 AXX-T 00 4 / 6 KRITERIA PERLANTIKAN TENAGA PENGAJAR PROGRAM KOMPETENSI niosh niosh MALAYSIA Bil Program Kriteria 9. Jururawat KESIHATAN Pekerjaan (OHN) a. Mempunyai sekurang-kurangnya ijazah pertama dalam bidang perubatan / bidang yang berkaitan yang mendapat pengiktirafan MQA DAN mempunyai sekurang-kurangnya 3 tahun pengalaman bekerja dalam bidang perubatan / OSH yang berkaitan; ATAU b.


Related search queries