Example: quiz answers

JABATAN PERUMAHAN NEGARA - kpkt.gov.my

JABATAN PERUMAHAN NEGARAKEMENTERIAN PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATANARAS 6, BLOK F (UTARA), PUSAT BANDAR DAMANSARA 50782 KUALA LUMPURTEL: 603-2087 4500/4700 FAKS: 603-2093 6982 JABATAN PERUMAHAN NegaraKementerian PERUMAHAN dan Kerajaan Tempatan MalaysiaDasar PERUMAHAN NegaraNational Housing Policy2 JABATAN PERUMAHAN NegaraKementerian PERUMAHAN dan Kerajaan Tempatan MalaysiaDasar PERUMAHAN NegaraNational Housing Policy3 Selaras dengan Gagasan 1 Malaysia: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan , adalah menjadi harapan Kerajaan membantu golongan yang kurang bernasib baik dan kurang mampu untuk memiliki tempat tinggal yang selesa.

Jaba Tempa ysia Na 6 3 PERUTUSAN Timbalan Perdana Menteri Malaysia Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan 5 PRAKATA …

Tags:

  Menteri, Jabatan, Perdana, Perdana menteri

Information

Domain:

Source:

Link to this page:

Please notify us if you found a problem with this document:

Other abuse

Transcription of JABATAN PERUMAHAN NEGARA - kpkt.gov.my

1 JABATAN PERUMAHAN NEGARAKEMENTERIAN PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATANARAS 6, BLOK F (UTARA), PUSAT BANDAR DAMANSARA 50782 KUALA LUMPURTEL: 603-2087 4500/4700 FAKS: 603-2093 6982 JABATAN PERUMAHAN NegaraKementerian PERUMAHAN dan Kerajaan Tempatan MalaysiaDasar PERUMAHAN NegaraNational Housing Policy2 JABATAN PERUMAHAN NegaraKementerian PERUMAHAN dan Kerajaan Tempatan MalaysiaDasar PERUMAHAN NegaraNational Housing Policy3 Selaras dengan Gagasan 1 Malaysia: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan , adalah menjadi harapan Kerajaan membantu golongan yang kurang bernasib baik dan kurang mampu untuk memiliki tempat tinggal yang selesa.

2 Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMKe-10) telah menetapkan bahawa pembangunan PERUMAHAN akan terus diberi penekanan untuk menyediakan PERUMAHAN yang mencukupi dengan persekitaran yang selamat, sihat dan sejahtera di samping kemudahan awam yang lengkap dan kemudahan taman rekreasi yang itu, sektor swasta diberi kepercayaan untuk memacu industri PERUMAHAN NEGARA . Sektor awam pula akan memberi kerjasama sebagai pemudahcara yang berkesan untuk meningkatkan sistem penyampaian perkhidmatan berkaitan dengan sektor PERUMAHAN .

3 Sektor awam juga akan memberi penekanan terhadap penyediaan PERUMAHAN mampu milik untuk golongan yang berpendapatan rendah. Pelancaran Dasar PERUMAHAN NEGARA (DRN) adalah amat sesuai dan bertepatan dengan cabaran semasa yang dihadapi oleh industri PERUMAHAN . Adalah menjadi harapan Kerajaan untuk menjadikan DRN sebagai alat berkesan bagi memastikan keteguhan industri juga akan memberi perhatian terhadap pembangunan yang seimbang dengan penggunaan konsep pemajuan dan pembinaan PERUMAHAN yang mesra alam serta penggunaan teknologi dan inovasi baru dalam sektor pelaksanaan DRN ini, saya percaya.

4 Sektor PERUMAHAN akan dapat menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi NEGARA secara langsung dan merealisasikan hasrat menjadikan Malaysia sebuah NEGARA maju dan berpendapatan tinggi menjelang tahun perdana menteri MalaysiaTan Sri Dato Hj. Muhyiddin bin Hj. Mohd. YassinTimbalan perdana menteri MalaysiaJabatan PERUMAHAN NegaraKementerian PERUMAHAN dan Kerajaan Tempatan MalaysiaDasar PERUMAHAN NegaraNational Housing Policy4 PerutusanMenteri PERUMAHAN Dan Kerajaan TempatanKerajaan komited ke arah memastikan penyediaan rumah kediaman yang mencukupi, berkualiti dan mampu dimiliki bagi memenuhi keperluan penduduk yang semakin bertambah.

5 Komitmen ini dapat dicapai melalui strategi yang memberi keseimbangan kepada permintaan dan penawaran, memperkenalkan industri PERUMAHAN yang cekap dan mampan serta menyediakan kemudahan awam dan persekitaran yang bersih. Dalam hubungan ini, adalah mustahak bagi Kerajaan dan sektor swasta bekerjasama untuk mewujudkan industri PERUMAHAN yang berdaya saing dan mampan. Kerjasama ini akan memberi manfaat kepada pemilik rumah dan juga pemaju hal ini, pembentukan Dasar PERUMAHAN NEGARA (DRN) adalah tepat pada masanya untuk membantu sektor swasta menyahut seruan Kerajaan bagi mencapai matlamat menyediakan PERUMAHAN yang mencukupi dan mampu dimiliki bagi kumpulan yang memastikan sektor PERUMAHAN mencapai kemajuan yang diharapkan dan menyumbang secara positif kepada pertumbuhan ekonomi NEGARA secara berterusan, DRN dijangkakan mampu menyelesaikan masalah dan cabaran yang berkaitan dengan kualiti pembinaan, isu projek PERUMAHAN terbengkalai.

6 Dan keupayaan memiliki atau menyewa rumah melalui sistem pengagihan yang efektif dalam Program PERUMAHAN Rakyat (PPR).Oleh hal yang demikian, adalah diharapkan DRN, dengan enam (6) teras strategik dan dua puluh (20) pernyataan dasar dapat menyediakan hala tuju yang jelas kepada agensi Kerajaan di peringkat persekutuan dan negeri dalam perancangan dan pembangunan sektor PERUMAHAN yang maju dan berdaya Wira Chor Chee HeungMenteri PERUMAHAN dan Kerajaan TempatanJabatan PERUMAHAN NegaraKementerian PERUMAHAN dan Kerajaan Tempatan MalaysiaDasar PERUMAHAN NegaraNational Housing Policy5 PrakataKetua Setiausaha Kementerian PERUMAHAN Dan Kerajaan TempatanDato Ahmad bin Haji KabitKetua Setiausaha Kementerian PERUMAHAN Dan Kerajaan

7 TempatanDasar PERUMAHAN NEGARA (DRN) diwujudkan untuk menggariskan halatuju serta dijadikan asas dalam perancangan dan pembangunan sektor PERUMAHAN di peringkat persekutuan, negeri dan tempatan. Matlamat DRN adalah untuk menyediakan rumah yang mencukupi, selesa, berkualiti, dan mampu dimiliki bagi meningkatkan kesejahteraan hidup rakyat. DRN juga diperkenalkan untuk menangani isu dan cabaran yang dihadapi oleh industri PERUMAHAN pada masa kini. Isu-isu yang kompleks dan mencabar serta cabaran memerlukan penyelesaian yang cekap bagi menjamin pertumbuhan industri yang sihat dan mampan.

8 Untuk merealisasikan matlamat dan objektif DRN, satu pelan tindakan akan dibentuk untuk menggariskan langkah-langkah strategik yang selaras dengan matlamat dan teras DRN. Kejayaan dalam melaksanakan DRN ini juga memerlukan kerjasama dan komitmen daripada pelbagai pihak dalam industri PERUMAHAN di NEGARA ini. Sehubungan itu, kerjasama yang erat di antara sektor awam dan sektor swasta amatlah penting dalam menangani pelbagai isu dan cabaran yang dihadapi oleh industri yakin kejayaan pelaksanaan DRN akan dapat menyumbang sebanyak mungkin kepada pertumbuhan ekonomi NEGARA walaupun ianya masih dibelenggu dengan kemungkinan yang tidak pasti pada masa PERUMAHAN NegaraKementerian PERUMAHAN dan Kerajaan Tempatan MalaysiaDasar PERUMAHAN NegaraNational Housing Policy63 PERUTUSAN Timbalan perdana menteri Malaysia menteri

9 PERUMAHAN dan Kerajaan Tempatan 5 PRAKATA Ketua Setiausaha Kementerian PERUMAHAN dan Kerajaan Tempatan 9 PENGENALAN 14 KEPERLUAN DASAR PERUMAHAN NEGARA (DRN) 16 ISU-ISU DAN CABARAN DASAR PERUMAHAN NEGARA (DRN) 24 MATLAMAT DASAR PERUMAHAN NEGARA (DRN) 26 OBJEKTIF DASAR PERUMAHAN NEGARA (DRN) 29 TERAS DAN PERNYATAAN DASAR PERUMAHAN NEGARA (DRN) Teras 1 32 Teras 2 34 Teras 3 36 Teras 4 38 Teras 5 40 Teras 6 4246 SINGKATAN 50 PENGHARGAAN ISI KANDUNGANJ abatan PERUMAHAN NegaraKementerian PERUMAHAN dan Kerajaan Tempatan MalaysiaDasar PERUMAHAN NegaraNational Housing Policy7 JABATAN PERUMAHAN NegaraKementerian PERUMAHAN dan Kerajaan Tempatan MalaysiaDasar PERUMAHAN NegaraNational Housing Policy8 JABATAN PERUMAHAN NegaraKementerian PERUMAHAN dan Kerajaan Tempatan MalaysiaDasar PERUMAHAN NegaraNational Housing Policy9

10 PERUMAHAN merupakan salah satu keperluan asas untuk memastikan kesejahteraan hidup rakyat sentiasa terpelihara. Sektor pembinaan juga menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi NEGARA yang mempunyai kaitan secara langsung dengan sektor-sektor lain, termasuk sektor perkhidmatan dan sektor pembuatan bahan-bahan binaan. Berdasarkan Laporan Ekonomi Kementerian Kewangan 2010/2011, sektor pembinaan dijangka menyumbang sebanyak daripada jumlah Keluaran Dalam Negeri Kasar (KDNK) pada tahun itu, Kerajaan perlu terus memberi penekanan terhadap keperluan penyediaan PERUMAHAN yang mencukupi, berkualiti dan mampu dibeli atau disewa terutamanya bagi memenuhi keperluan golongan yang disasarkan.


Related search queries