Example: dental hygienist

SOP PELAN PEMULIHAN NEGARA FASA 4 NEGERI SARAWAK

SOP PELAN PEMULIHAN NEGARA FASA 4 NEGERI SARAWAK . DIKEMASKINI : 3 JANUARI 2022. Aktiviti Dibenarkan Dibenarkan dalam daerah Waktu Waktu Aktiviti Pergerakan masing-masing kecuali ke Berkuatkuasa 24 jam Dibenarkan Seperti Ketetapan Penduduk Melaksanakan perkhidmatan perkhidmatan yang Kawasan PKPD. dibenarkan. A. SYARAT KAWALAN UTAMA. Membeli / mendapatkan barang-barang dan perkhidmatan yang dibenarkan. Perkara Penerangan Ringkas Mendapatkan rawatan kesihatan dan perubatan. 1. KAWASAN. Menjalankan urusan Rasmi Kerajaan dan tugas YANG Seluruh daerah di NEGERI SARAWAK kehakiman. TERLIBAT. 2. TARIKH Mulai 3 Januari 2022 (mulai pagi). Aktiviti Yang Tidak Dibenarkan BERKUATKUASA. Senarai Aktiviti yang tidak dibenarkan (Negative 3. SYARAT Pengoperasian bagi semua sektor ekonomi/industri, sektor-sektor dan aktiviti-aktiviti lain yang dibenarkan List) TEMPOH OPERASI mengikut syarat lesen yang telah dikeluarkan (kecuali dinyatakan secara khusus dalam mana-mana bahagian SOP ini).

Pemilik premis hendaklah menyediakan hand sanitizers/tempat cuci tangan (termasuk sabun) dan memastikan pelanggan check-in premis menggunakan MySejahtera atau menulis secara manual nama, no. telefon, tarikh dan masa memasuki premis serta mengimbas suhu badan. Suhu badan melebihi 37.5 darjah Celsius dan

Tags:

  Prime

Information

Domain:

Source:

Link to this page:

Please notify us if you found a problem with this document:

Other abuse

Transcription of SOP PELAN PEMULIHAN NEGARA FASA 4 NEGERI SARAWAK

1 SOP PELAN PEMULIHAN NEGARA FASA 4 NEGERI SARAWAK . DIKEMASKINI : 3 JANUARI 2022. Aktiviti Dibenarkan Dibenarkan dalam daerah Waktu Waktu Aktiviti Pergerakan masing-masing kecuali ke Berkuatkuasa 24 jam Dibenarkan Seperti Ketetapan Penduduk Melaksanakan perkhidmatan perkhidmatan yang Kawasan PKPD. dibenarkan. A. SYARAT KAWALAN UTAMA. Membeli / mendapatkan barang-barang dan perkhidmatan yang dibenarkan. Perkara Penerangan Ringkas Mendapatkan rawatan kesihatan dan perubatan. 1. KAWASAN. Menjalankan urusan Rasmi Kerajaan dan tugas YANG Seluruh daerah di NEGERI SARAWAK kehakiman. TERLIBAT. 2. TARIKH Mulai 3 Januari 2022 (mulai pagi). Aktiviti Yang Tidak Dibenarkan BERKUATKUASA. Senarai Aktiviti yang tidak dibenarkan (Negative 3. SYARAT Pengoperasian bagi semua sektor ekonomi/industri, sektor-sektor dan aktiviti-aktiviti lain yang dibenarkan List) TEMPOH OPERASI mengikut syarat lesen yang telah dikeluarkan (kecuali dinyatakan secara khusus dalam mana-mana bahagian SOP ini).

2 Arahan Tetap 4. KAWALAN Kebenaran keluar adalah bagi maksud berikut: Peraturan 14 dan Peraturan 16 RU.(A) 293/2021. PERGERAKAN a. Melaksanakan apa-apa tugas rasmi. Akta 342. b. Menyediakan apa-apa perkhidmatan yang dibenarkan atau melaksanakan tugasnya berhubung dengan apa-apa perkhimatan yang dibenarkan. Tertakluk kepada ketetapan yang dikeluarkan oleh MKN, KKM dan JPBN SARAWAK . c. Mendapatkan perkhidmatan jagaan kesihatan atau perubatan. d. Membeli makanan, keperluan harian atau ubat/penokok diet. Arahan dan peraturan di bawah PBT. e. Membuat urusan berkenaan dengan apa-apa perkhidmatan yang dibenarkan beroperasi. Lain-lain arahan dari semasa ke semasa yang f. Temujanji/Mendapatkan vaksin. dikeluarkan oleh Ketua Pengarah Kesihatan.

3 G. Melaksanakan apa-apa aktiviti yang dibenarkan di dalam SOP ini. Pergerakan rentas NEGERI adalah DIBENARKAN. Pergerakan rentas NEGERI untuk masuk ke NEGERI SARAWAK adalah DIBENARKAN tertakluk kepada syarat- syarat yang dikeluarkan oleh Jawatankuasa Pengurusan Bencana NEGERI SARAWAK (SDMC) melalui SOP. Kemasukan ke NEGERI SARAWAK . 1. SOP PELAN PEMULIHAN NEGARA FASA 4 NEGERI SARAWAK . DIKEMASKINI : 3 JANUARI 2022. Aktiviti Dibenarkan Dibenarkan dalam daerah Waktu Waktu Aktiviti Pergerakan masing-masing kecuali ke Berkuatkuasa 24 jam Dibenarkan Seperti Ketetapan Penduduk Melaksanakan perkhidmatan perkhidmatan yang Kawasan PKPD. dibenarkan. A. SYARAT KAWALAN UTAMA. Membeli / mendapatkan barang-barang dan perkhidmatan yang dibenarkan.

4 Perkara Penerangan Ringkas Mendapatkan rawatan kesihatan dan 4. KAWALAN Pergerakan rentas daerah bagi kenderaan komersil, kenderaan pengangkutan awam dan urusan rasmi perubatan. PERGERAKAN Kerajaan adalah DIBENARKAN dengan syarat telah mendapat dua (2) dos vaksinasi lengkap Covid-19. Menjalankan urusan Rasmi Kerajaan dan tugas Pergerakan rentas daerah secara ulang alik bagi pekerja yang tinggal di daerah yang berlainan adalah kehakiman. DIBENARKAN. Individupersendirianyang telah mendapat dua (2) dos vaksinasi lengkap Covid-19 adalah DIBENARKAN. Aktiviti Yang Tidak Dibenarkan merentas daerah. Senarai Aktiviti yang tidak dibenarkan (Negative Individu dan kanak-kanak berumur 12 tahun ke bawah yang berisiko tinggi adalah tidak digalakkan keluar List) rumah ke kawasan awam, terbuka dan sesak KECUALI ditemani oleh ibubapa atau penjaga yang telah lengkap vaksinasi Covid-19.

5 Arahan Tetap Peraturan 14 dan Peraturan 16 RU.(A) 293/2021. Akta 342. Tertakluk kepada ketetapan yang dikeluarkan oleh 5. SYARAT KAPASITI KEHADIRAN BEKERJA SEKTOR KERAJAAN DAN SEKTOR EKONOMI. MKN, KKM dan JPBN SARAWAK . Kapasiti Operasi Perkhidmatan Awam adalah tertakluk kepada Pekeliling/Arahan yang dikeluarkan KAPASITI. Arahan dan peraturan di bawah PBT. oleh Setiausaha Kerajaan NEGERI SARAWAK dan Setiausaha Persekutuan SARAWAK . AKTIVITI. Lain-lain arahan dari semasa ke semasa yang Kapasiti kehadiran pekerja bagi SEKTOR SWASTA yang dibenarkan adalah 100% dengan syarat semua dikeluarkan oleh Ketua Pengarah Kesihatan. PEKERJAAN pekerja telah mendapat vaksinasi lengkap Covid-19 bagi syarikat/institusi/organisasi termasuk operasi dan pengurusan kecuali jika dinyatakan sebaliknya pada mana-mana bahagian SOP ini.

6 Majikan adalah bertanggungjawab untuk memastikan protokol kesihatan dipatuhi sepanjang operasi di premis masing-masing. 2. SOP PELAN PEMULIHAN NEGARA FASA 4 NEGERI SARAWAK . DIKEMASKINI : 3 JANUARI 2022. Aktiviti Dibenarkan Dibenarkan dalam daerah Waktu Waktu Aktiviti Pergerakan masing-masing kecuali ke Berkuatkuasa 24 jam Dibenarkan Seperti Ketetapan Penduduk Melaksanakan perkhidmatan perkhidmatan yang Kawasan PKPD. dibenarkan. A. SYARAT KAWALAN UTAMA. Membeli / mendapatkan barang-barang dan Perkara Penerangan Ringkas perkhidmatan yang dibenarkan. KAPASITI KEHADIRAN BAGI AKTIVITI SEKTOR AWAM, SEKTOR KERAJAAN DAN SEKTOR EKONOMI. 5. SYARAT. Mendapatkan rawatan kesihatan dan SEMINAR/BENGKEL/KURSUS/LATIHAN/PERSIDANG AN/CERAMAH/TAKLIMAT/PROGRAM adalah KAPASITI.

7 Perubatan. DIBENARKAN tertakluk kepada SOP yang sedang berkuatkuasa dengan penganjur/peserta juga adalah Menjalankan urusan Rasmi Kerajaan dan tugas AKTIVITI dikehendaki mematuhiSOP Protokol Kesihatanyangberkuatkuasa. kehakiman. PEKERJAAN MESYUARAT adalah DIBENARKAN tertakluk kepada SOP yang sedang berkuatkuasa dengan penganjur/peserta juga adalah dikehendaki mematuhi SOP Protokol Kesihatan yang berkuatkuasa. Walau Aktiviti Yang Tidak Dibenarkan bagaimanapun, mesyuarat adalah digalakkan untuk dilaksanakan secara sidang video. LATIHAN DALAM PERKHIDMATAN a d a l a h DIBENARKAN. Senarai Aktiviti yang tidak dibenarkan (Negative PenganjuranMICE (MEETINGS, INCENTIVES, CONVENTIONS AND EXHIBITIONS) adalah DIBENARKAN. List) tertakluk kepada SOP yang sedang berkuatkuasa dengan penganjur/peserta juga adalah dikehendaki mematuhi SOP Protokol Kesihatanyang berkuatkuasa.

8 * Pelaksanaan secara hybrid kehadiran secara fizikal dan secara maya adalah amat digalakkan. ** Penganjur adalah bertanggungjawab sepenuhnya untuk memastikan hanya individu yang telah Arahan Tetap menerima vaksinasi lengkap Covid-19 dibenarkan hadir tertakluk kepada kapasiti ruang dengan Peraturan 14 dan Peraturan 16 RU.(A) 293/2021. penjarakan fizikal. Peserta adalah digalakkan menjalankan ujian saringan kendiri sebelum menghadiri aktiviti di atas. Akta 342. Tertakluk kepada ketetapan yang dikeluarkan oleh MKN, KKM dan JPBN SARAWAK . KAPASITI PENUMPANG BAGI KENDERAAN AWAM, SEKTOR KERAJAAN DAN SEKTOR EKONOMI. Pergerakan Kenderaan Rasmi Jabatan Kerajaan atau Kereta Rasmi Jawatan adalah dibenarkan mengikut Arahan dan peraturan di bawah PBT.

9 Kapasiti tempat duduk kenderaantersebut. Lain-lain arahan dari semasa ke semasa yang Perkhidmatan pengangkutan awam seperti bas henti-henti, bas ekspres, bot ekspres, teksi/e-hailing, dikeluarkan oleh Ketua Pengarah Kesihatan. kenderaan membawa pekerja seperti bas/van pekerja dan lain-lain pengangkutan awam DIBENARKAN. beroperasi tertakluk kepada ketetapan oleh Kementerian Pengangkutan NEGERI SARAWAK . Bilangan orang yang dibenarkan di dalam kenderaan membawa barangan dan perkhidmatan perlu serta rantaian aktiviti ekonomi/industri bergantung kepada lesen pendaftaran kenderaan perdagangan. Bilangan kapasiti termasuk pemandu dalam kenderaan persendirian adalah mengikut kapasiti kenderaan. 3. SOP PELAN PEMULIHAN NEGARA FASA 4 NEGERI SARAWAK .

10 DIKEMASKINI : 3 JANUARI 2022. Aktiviti Dibenarkan Dibenarkan dalam daerah Waktu Waktu Aktiviti Pergerakan masing-masing kecuali ke Berkuatkuasa 24 jam Dibenarkan Seperti Ketetapan Penduduk Melaksanakan perkhidmatan perkhidmatan yang Kawasan PKPD. dibenarkan. Membeli / mendapatkan barang-barang dan A. SYARAT KAWALAN UTAMA. perkhidmatan yang dibenarkan. Perkara Penerangan Ringkas Mendapatkan rawatan kesihatan dan 6. PROTOKOL Pemilik premis memastikan kawalan keluar masuk pelanggan ke premis dengan penjarakan fizikal 1 meter. perubatan. KESIHATAN Pemilik premis hendaklah menyediakan hand sanitizers/tempat cuci tangan (termasuk sabun) dan memastikan Menjalankan urusan Rasmi Kerajaan dan tugas pelanggan check-in premis menggunakan MySejahtera atau menulis secara manual nama, no.


Related search queries