Example: bachelor of science

PENAMBAHBAIKAN JADUAL GAJI MINIMUM - Public Service …

KERAJAAN MALAYSIA PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 36 TAHUN 2013 PENAMBAHBAIKAN JADUAL gaji MINIMUM - MAKSIMUM GRED 1 HINGGA GRED 54 DI BAWAH SISTEM SARAAN MALAYSIA JABATAN PERKHIDMATAN AWAM MALAYSIA i KANDUNGAN Bil. Perkara Muka Surat 1. KANDUNGAN i 2. SENARAI LAMPIRAN ii 3.

7. PEMAKAIAN 7 8. PEMBATALAN 7 . ii ... bawah SSM pada atau selepas 1 November 2013 termasuk pegawai yang ditukar ... SSM305CA41000 C41 1,940.00 8,720.00 225.00 JADUAL GAJI MINIMUM-MAKSIMUM BAGI PERKHIDMATAN SAINS KUMPULAN PENGURUSAN DAN PROFESIONAL MULAI 1 NOVEMBER 2013

Tags:

  November, Gaji

Information

Domain:

Source:

Link to this page:

Please notify us if you found a problem with this document:

Other abuse

Transcription of PENAMBAHBAIKAN JADUAL GAJI MINIMUM - Public Service …

1 KERAJAAN MALAYSIA PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 36 TAHUN 2013 PENAMBAHBAIKAN JADUAL gaji MINIMUM - MAKSIMUM GRED 1 HINGGA GRED 54 DI BAWAH SISTEM SARAAN MALAYSIA JABATAN PERKHIDMATAN AWAM MALAYSIA i KANDUNGAN Bil. Perkara Muka Surat 1. KANDUNGAN i 2. SENARAI LAMPIRAN ii 3.

2 TUJUAN 1 4. LATAR BELAKANG 1 5. PELAKSANAAN 2 PENAMBAHBAIKAN Struktur JGMM 2 Pegawai Yang Layak 4 Pegawai Yang Tidak Layak 4 Kaedah Pemindahan gaji 5 Pergerakan gaji Tahunan 6 Tarikh Pergerakan gaji 6 Elaun Dan Kemudahan 6 6. TARIKH KUAT KUASA 6 7. PEMAKAIAN 7 8. PEMBATALAN 7 ii SENARAI LAMPIRAN Bil. Perkara Muka Surat 1. Indeks JADUAL gaji MINIMUM - Maksimum Perkhidmatan Awam Malaysia 8 2.

3 JADUAL gaji MINIMUM - Maksimum Skim Perkhidmatan Berkuat Kuasa 10 3. Indeks JADUAL gaji MINIMUM - Maksimum Perkhidmatan Awam Malaysia (Khas Untuk Penyandang) 63 4. JADUAL gaji MINIMUM - Maksimum (Khas Untuk Penyandang) 64 5. Borang Senarai Pegawai Yang Kekal Berada Di gaji Khas Untuk Penyandang 77 6. Contoh Kaedah Pemindahan gaji 78 JPA(BGGR TUJUA 1. mengenGred 1 LATA 2. kepadaorganisjaringamendapkerjayabaik. GE)223/5/4 PEKELIPENAMBRED 1 HINAN Pekeliling nai penamb hingga GrAR BELAKS eiring dea mendayasasi.

4 Merakan kerja spati skim-a pegawai 4-3 ILING PEBAHBAIKNGGA GRperkhidmbahbaikan red 54 di bKANG engan tranakan komkyatkan Peserta mew-skim perkbeserta st KERAJAERKHIDMKAN JADURED 54 DI matan ini struktur Jaawah Sistesformasi Pmpetensi derkhidmatawujudkan khidmatan ruktur JGM AAN MAL MATAN B UAL GAJ BAWAH bertujuanadual gaji em Saraan Perkhidmatdan produkan Awam dnilai bersyang berMM di ba LAYSIAILANGANJI MINIMU SISTEM n melaksanMinimumMalaysia (tan Awamktiviti pendalam ketesama dan rkuat kuasawah SSM No.)

5 SirN 36 TAHUM - MAKSARAAN nakan kep - Maksim(SSM). m yang menjawat awerangkumanintegriti, sa dan lanwajar dikri : HUN 2013 KSIMUMN MALAY putusan Kmum (JGMM emberi penwam, merean mempermaka Kndasan kekaji dan di M YSIA Kerajaan M) bagi nekanan ekayasa rluaskan Kerajaan emajuan itambah 1 3. Kajian dan PENAMBAHBAIKAN ini secara keseluruhannya adalah bagi memastikan: perolehan modal insan yang menepati keperluan negara dan perkhidmatan melalui syarat-syarat kelayakan yang diiktiraf dalam melaksanakan skop fungsi tugas jawatan yang ditetapkan.

6 Pembentukan kepegawaian yang berkualiti dari segi kemahiran, pengetahuan dan sikap melalui landasan kerjaya yang terancang. penggajian yang berlandaskan prinsip kadar upah mengikut kerja dan kelayakan yang diperlukan, serta prinsip relativiti dan pariti dalam menarik dan mengekalkan bakat-bakat terbaik. 4. Justeru, di atas keperluan-keperluan yang dijelaskan di perenggan 3, maka Kerajaan bersetuju struktur JGMM bagi Gred 1 hingga Gred 54 di bawah SSM ditambah baik.

7 PELAKSANAAN PENAMBAHBAIKAN Struktur JGMM 5. Struktur JGMM bagi Gred 1 hingga Gred 40 dalam Kumpulan Pelaksana serta Gred 41 hingga Gred 54 dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional ditambah baik berdasarkan prinsip berikut: PENAMBAHBAIKAN struktur gaji mengikut prinsip kadar upah mengikut kerja dan kelayakan masuk yang diperlukan, serta prinsip relativiti dan pariti. 2 gaji maksimum tertentu dalam JGMM diperkemas bagi menampung prinsip penetapan gaji permulaan kenaikan pangkat.

8 Seterusnya, gaji maksimum ditambah sebanyak dua (2) Kenaikan gaji Tahunan (KGT) bagi membolehkan pegawai menikmati Pergerakan gaji Tahunan (PGT). amaun gaji MINIMUM dan maksimum dalam JGMM dibundarkan. 6. PENAMBAHBAIKAN JGMM ini juga melibatkan: penyeragaman kod gaji A bagi skim perkhidmatan Pemandu Lokomotif menggantikan kod gaji AA. penyeragaman kod gaji DG bagi skim perkhidmatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (Bersepadu) menggantikan kod gaji DGA.

9 Pewujudan kod gaji DUF bagi skim perkhidmatan Pensyarah Farmasi. pewujudan kod gaji H bagi Klasifikasi Perkhidmatan Kemahiran menggantikan kod gaji R bagi Klasifikasi Perkhidmatan Mahir/ Separuh Mahir/ Tidak Mahir. 7. JGMM bagi pegawai yang berada dalam skim perkhidmatan yang berkuat kuasa adalah seperti di Lampiran A. 8. Dalam keadaan menampung pegawai yang berada dalam skim perkhidmatan tertentu yang telah dijumudkan, JGMM adalah seperti di Lampiran B.

10 9. JGMM yang tidak terdapat dalam Lampiran A dan Lampiran B, Ketua Jabatan hendaklah memohon JGMM daripada Bahagian Saraan, Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dengan mengemukakan salinan kenyataan perkhidmatan yang telah dikemas kini dan disahkan bagi pegawai terlibat. 3 Pegawai Yang Layak 10. PENAMBAHBAIKAN struktur JGMM ini melibatkan pegawai di bawah SSM bertaraf tetap, sementara dan kontrak (Contract of Service ) yang sedang berkhidmat di bawah SSM pada atau selepas 1 november 2013 termasuk pegawai yang ditukar sementara atau dipinjam ke agensi Kerajaan, pertubuhan antarabangsa atau sektor swasta serta pegawai yang cuti bergaji penuh, cuti separuh gaji dan cuti tanpa gaji .


Related search queries